Bloggåret 2012 summeras

2013 är två veckor gammalt och det är hög tid att summera bloggåret 2012, bättre sent än aldrig. Sammanfattningen kommer den här gången att bestå av en tillbakablick i min egen blogg, med ett utvalt inlägg per månad.
 
JANUARI
Det här var månaden då Karin förberedde det allra sista inför sin praktik i Tanzania och det oundvikliga, jobbiga avskedet närmade sig med stormsteg. Nu gick ju allt bra, hon hade en bra tid i Afrika, men vi visste ju inte vid den här tiden hur allt skulle gå för min älskade flickvän och det där jobbiga hej då:et väntade. Därmed var det ingen jättelätt start på året, efter vårt lyckade nyårsfirande, även om det givetvis fanns en hel del förväntan för Karins del också.

Så här skrev jag inför Karins resa:
http://alfredsson86.blogg.se/2012/january/lycka-till-alskling.html
 
 



FEBRUARI
I februari fick jag se till att vänja mig vid gräsänklingslivet och vardagen rullade på. Jobb, fotboll och mycket fotbollstittande stod på schemat. Jag vände också hem till Småland under sportlovet och hade några riktigt bra dagar hemma hos mamma och pappa. Som alltid var det härligt att komma hem och jag blev återigen lite nostalgisk när jag klev in i mitt gamla pojkrum.
 
http://alfredsson86.blogg.se/2012/february/utkast-feb-29-2012.html

 
 
 
MARS
I mars fick jag en "ny" sambo, en tillförordnad sådan i form av min gamle Gävlekompanjon Noa, samtidigt som jobbet fortsatte att rulla på. Påsken stod också för dörren och det här året skulle den komma att betyda mycket mer än normalt. Det då jag hade en vecka på Zanzibar inbokad. Väl där skulle jag äntligen få återförenas med Karin och givetvis gick jag och räknade ner med stor glädje.

http://alfredsson86.blogg.se/2012/march/nedrakning.html

 
 

APRIL
I april var det dags för mitt livs resa: Zanzibar, Tanzania. Förutom ett stort äventyr och en helt ny erfarenhet skulle jag som sagt efter många långa ensamma veckor få träffa Karin igen. Det blev också precis så bra, eller rent av bättre än det, som jag hade hoppats på. Vi hade en perfekt vecka tillsammans och hann med att uppleva en hel del spännande och intressanta saker.

Det var förstås tungt att behöva åka hem igen, men väl hemma när det var dags att summera intrycken kände jag verkligen en stor lycka över att ha fått vara där:
 

 
 
 
MAJ
Maj månad och våren på gång. Dessutom var fotbollssäsongen startad och MFF hade repat sig lite efter en svag säsongsinledning. Det blev dags för årets första derby och nervositeten var uppe på en skyhög nivå hos undertecknad när avsparken gjordes på Stadion. Den här gången skulle det dock inte bli någon jobbig och frustrerande kväll. I stället körde MFF fullständigt över Helsingborg och ledde redan i paus med 3-0 efter en lysande första halvlek. Stämningen var enorm och arenan gungade verkligen efter 3-0-målet. MFF höll sedan ledningen och det hade faktiskt varit mer talande med 4-0, 5-0 eller liknande än med 3-1 till slut. 
 



 

JUNI
Sommar och snart semester. Dessutom en riktigt skön nationaldag som inleddes med 14-0 mot Mörarp med HF Olympia och fortsatte med ett besök, tillsammans med Karin, vid Sofiero Slott. Där bjöds vi på en färgstark, fin upplevelse och när vi äntligen tog oss tid för att åka ut dit insåg vi hur mycket det var värt besväret. En lysande dag rakt igenom och en kul grej att hitta på för att göra något lite annorlunda jämfört med det "vanliga".
 
 
 

 
JULI
Den här sommaren, närmare bestämt i juli, fick jag äntligen möjlighet att vara med Karin och hennes familj (den här gången i form av svärmor Anna) under några dagar ute på Lövgrund. Den mysiga lilla ön strax utanför Gävle var verkligen ett riktigt sommarparadis och dagarna där var några av de allra bästa under hela sommaren. Det är också något som jag väldigt gärna gör igen. 
 
 

 
 
 
AUGUSTI
Slutet av augusti blev en intensiv period. Jag kom ner till Helsingborg (efter en härlig sommarledighet både hemma hos mina kära föräldrar och uppe i Gävle) utan något klart inför hösten, inkvarterade mig hos Noa då vår lägenhet fortfarande var andrahandsuthyrd och jobbjakten tog vid. Nu hade jag maximalt flyt, fick direkt två intervjuer (på samma dag nere i Malmö) efter några få samtal och sedan gick allt snabbt. Två jobberbjudanden blev facit bara några timmar efter intervjuerna och jobbet var fixat. Universitetsholmens gymnasium blev min arbetsgivare med start två dagar senare och sedan var vardagen helt plötsligt i full gång.

http://alfredsson86.blogg.se/2012/august/full-fart-fran-borjan.html

 
 
 
SEPTEMBER
I september hade man börjat vänja sig vid nya jobbet och allt gick som det skulle. Karin och jag var tillbaka i vår lägenhet, gjorde våra sedvanliga helgutflykter och hittade på roliga saker (som flera turer till Pålsjö skog, på bilden nedan) och började samtidigt planera för något väldigt långt från den vanliga vardagen. Vår två månader långa Jamaicavistelse började nämligen ta form och när det var spikat att vi skulle åka fanns det mycket att ta tag i. Resultatet blev ju lysande och även om vi inte visste det då planerade vi också med stor tillförsikt och spänning.
 

 
 
 
OKTOBER
Nu gick fotbollssäsongen in i sitt slutskede och det hela slutade med blandade resultat. För egen del gick det kanon, vi avslutade säsongen med finfina resultat och klarade oss kvar trots en lång säsong där nere i botten. För MFF gick det tyvärr sämre i slutändan, men vid den här tidpunkten slogs de för guld. Matchen mot Djurgården blev också en av säsongshöjdpunkterna och stämningen var den bästa bortsett från derbykrossen. När MFF gick från 1-1 till 3-1 på en dryg minut i andra halvlek den här fredagskvällen och hela arenan hoppade med i "hoppa om du älskar Malmö" var det mäktigt. 
 

 
 
 
NOVEMBER
Nu var det dags för avresa. Jamaica låg för våra fötter och efter min sista jobbardag på Universitetsholmen väntade några smånervösa timmar innan vi tog plats på det första av fler flygplan som skulle ta oss mot Karibien. Via Köpenhamn, London och Maimi nådde vi Montego Bay under torsdagskvällen och ett enormt äventyr (som skulle komma att föra med sig oerhört mycket intressant och positivt) var inlett. Vi möttes upp på flygplatsen av Karins kontaktperson Tamika och redan nästa morgon var vi igång med det Jamaicanska vardagslivet.

Om det och väldigt mycket annat under de kommande nio veckorna bloggade jag:

http://alfredsson86.blogg.se/2012/november/forsta-inlagget-fran-jamaica.html

 


DECEMBER
Jamaica, Jamaica och lite mer Jamaica. Våra liv och följaktligen även min blogg kom förstås att totaldomineras av det landet och livet där under hela december. Vi hann som ni bloggföljare inte har kunnat undgå med väldigt mycket och kom nyligen hem mängder med erfarenheter rikare. En av många höjdpunkter var besöket vid, och klättringen uppför, det berömda vattenfallet Dunns River Falls. Här nedan ser ni såväl mitt inlägg om det besöket (samt om vår vandring i Bond-grottan) som en av flera fina bilder ifrån det äventyret. 

http://alfredsson86.blogg.se/2012/december/dunns-river-falls-och-beromda-grottor.html

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0