Sidan 343

Så här ser sidan 343 på SVT text tv ut just nu. Jag njuter för stunden, samtidigt som nervositeten successivt ökar. Nu finns det helt plötsligt något konkret att förlora för MFF:s del.

Kämpa ikväll Gefle! Mina tummar kommer att hållas under 90 minuter för en skrällpoäng för GIF i Borås.

Fredagskvällens insats, som förde MFF i topp och följdes av några hjälpande Kalmar- och Syrianskahänder under helgen, hemma mot Djurgården var riktigt bra. I alla fall efter paus då MFF gjorde en av säsongens bästa halvlekar enligt mitt tycke.

Stämningen på läktaren var också riktigt bra. Såväl före avspark som i slutsekunderna av matchen stod nästan hela publiken upp och hoppade till "hoppa om ni älskar Malmö" och när MFF med två mål på drygt en minut gick från 1-1 till 3-1 i andra halvlek kokade arenan. Bäst hittills, stämningsmässigt, i år bortsett derbyt när Helsingborg kördes över förstås.

Nu återstår en enda hemmamatch i år: Örebro på torsdag. Nerverna kommer att vara utanför kläderna den kvällen, åtminstone hos mig. Men givetvis hellre en otäckt nervös avslutning på säsongen än några betydelselösa matcher som man går på mest för att man känner att det är ens "plikt" som supporter.

Så låt torsdagen komma. Guldet ska hem!
 
Swedbank Stadion i kvällsmörket före fredagens match mot Djurgården.
 
MFF-jubel och en hög ljudnivå efter ett av målen i andra halvlek.  
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0