Lövgrund - oslagbara dagar!

Jag har fått så mycket berättat för mig om Lövgrund, ön som Karin och hennes familj har spenderat tid på i princip varje sommar sedan hon föddes för snart 23 år sedan. Jag har förstått att den betyder mycket för dem och att den är ett riktigt sommarparadis, något som jag nu äntligen har fått uppleva själv också.
 
Vi är nämligen mer eller mindre precis tillbaka efter några riktigt fina dagar där ute på ön. Inget vidare väder visserligen, men några fantastiskt vackra solnedgångar bjöds vi ändå på. Och över lag var det några minnesvärda dagar.
 
Förutom att njuta av solnedgången och dricka vin under bar himmel hann vi med ganska mycket. Karin och jag rodde bland annat runt ön en eftermiddag. Eller hon rodde, jag var rätt usel när jag tog över för en kort stund och som tur var visade det sig att jag har har en flickvän som är en jäkel på att ro och envis som hon är kämpade hon ner en rejäl blåst, jobbiga vågor och tog (visserligen med lite avslutande hjälp från min sida) oss i land strax efter att åskvädret gett oss en mindre skön iskall dusch i form av ösregn blandat med hagel.
 
Det blev också lite träning i form av löpning och promenerande på ön, badande i mindre varmt vatten, spelkvällar, lässtunder och långa härliga sovmorgnar. Det var helt enkelt några dagar fyllda av livsnjutning i sin bästa form.
 
Jag kunde inte haft det bättre och jag och Karin funderar redan på att spendera en vecka själva där ute nästa sommar.
 
Nu blir det Gävle i några dagar till innan Småland väntar på nytt i en dryg vecka då Gefle vs MFF står på schemat här uppe.
 
 


 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0