Första inlägget från Jamaica

Det här är historiskt, det är nämligen första gången i livet som jag bloggar från Jamaica. Något jag garanterat inte hade trott att jag skulle göra för bara ett drygt halvår sedan. Men nu är vi här och hittills har allt flutit på perfekt :)
 
Vi lyfte från Kastrup i torsdags morse, tog oss till London och vidare till Maimi för att efter enormt krångliga kontroller (utförda av världens mest bittra gubbe som verkade hata alla turister som han skulle hjälpa) bänka oss på planet mot Montego Bay, Jamaica.
 
Vi bor nu precis utanför Montego, en kvarts bilresa från staden, hos Karins kontaktperson Tamika och hennes familj. Vi har blivit enormt bra mottagna här av Tamika och familjen, de ordnar precis allt för oss och är väldigt måna om vår säkerhet och om att vi ska ha det bra. Vi har också lyckats fixa internet, om än ett för det mesta oerhört långsamt sådant, samt telefoner så vi kan nu hålla kontakten med alla där hemma.
 
Karin är igång så smått med sitt examensarbete men för min del är det just nu väldigt lugnt. Jag lyckades hitta ett par av sportkanaler av alla amerikanska kanaler de har i huset som sänder Premie League så fastnade framför Chelsea-Liverpool nu. Över lag är mycket influerat av USA när det gäller medier, samtidigt som mycket i landet i övrigt har afrikansk touch.
 
Tanken är att jag ska få träffa rektorn på skolan här intill på torsdag och så ska vi nog kunna sy ihop något för mig där. Det verkar som att jag får fria händer och får komma med egna idéer. Vi, eller jag då Karin ju ska jobba med uppsatsen, ser också ut att få hjälpa till en del med familjens företag här (de jobbar med konst och säljer samt hyr ut rum till turister som oss). Så jag tror dagarna kommer att gå fort, det känns så redan.
 
Jag ska försöka få upp en del bilder framöver både här och på Facebook om nätet tillåter. Annars får ni nöja er med text under tiden och en hel radda bilder när vi har kommit hem i stället. Sägas kan hursomhelst att det är riktigt, riktigt vackert här. Vi bor som sagt utanför stan, rätt högt upp så utsikten är fantastisk ner mot Montego city och havet. Dessutom har de en underbar trädgård och det är oerhört grönt och lummigt här, så det är lätt att trivas.
 
Vi känner oss också väldigt trygga då de alltid ordnar skjuts och ser till så att någon följer med oss om vi ska till stan eller vill iväg någon annanstans.
 
Med andra ord är allting bra så här långt och vi har fått en bra start på Jamaicavistelsen :)
 
Fortsättning följer!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0