Dags igen

Har fått svidande kritik från mina kära gruppkamrater i "Vi fem" för mitt uteblivna uppdaterande här. Så tar åt mig av vad de har att säga, är man yngst i gruppen så är man.  Då är det väl bara att lyssna på vad de äldre och klokare (kanske kan ifrågasättas i och för sig ;)) människornas synpunkter. Så här kommer då en uppdatering igen med lite av varje.

Har inte varit någon uppseendeväckande vecka hittills.  Inte ens nära faktiskt, inte mycket har hänt som läggs på minnet. Ska försöka sammanfatta lite ändå, mest för sakens skull.  

Måndag:
Mamma lämnade Gävle för hemresa mot Smålandsskogarna och själv begav jag mig ut på en något kortare resa till fots med högskolan som mål. Gruppträff för vår del och som vanligt blandade vi flitigt arbete med en massa skitsnack och annat meningslöst tidsfördriv.

Träning och det var en träning som vilken annan i mängden. Ganska kul var den dock, mycket spel- och inläggsövningar som föll undertecknad väl i smaken. Tyvärr åkte vi i vårt lag på en svidande förlust i det avslutande spelet. Men är inte lätt när man möter Robin "Rooney" Eriksson :)

Får passa på att gratulera Brännström som tog körkort under veckans först dag. Bra jobbat grabben!


Tisdag:
Intressant föreläsning om mobbning för förmiddagen och därefter ett besök på Borgis för att styra upp den stundande praktiken. Träffade i alla fall en väldigt trevlig elev innan Brännström plockade upp mig för en tur hem hit till Sätra :)

Även Bentzer fanns med i bilen och efter att ha ätit och tjatat lite hemma hos mig begav vi oss mot Korsnäsgymmet för ett ganska tufft träningspass. Eller ja, Brännström mumlade något om en förkylning som inte ville ge med sig och hoppade över gymmandet. Men jag ska inte klaga, han ställde upp som chaufför och det var ju bra det :)

Från gymmet med buss till stan (Brännström hade sagt upp sig som chaufför för dagen) och en tur på stan med Bentzer som skulle inhandla skor. Så mycket mer fick vi inte uträttat. 

För egen del mötte jag sedan upp med den där trevliga eleven och fick därmed sällskap på promenaden hem. Så en bra tisdag får man allt säga :) 

Tråkiga nyheter hemifrån den här tisdagen. Hoppas att du kommer tillbaka till fotbollsplanen Mackan, trots att det är tufft nu. Kämpa på!


Onsdag:
Ingen skola men trots det högskolan en vända för att återigen styra upp praktiken (strular lite, men ska nog lösa sig hoppas jag). Hann även med en kopp kaffe (obligatoriskt om man besöker kaffeterian, åtminstone som jag ser det) och lite fotbollssnack med Andy och SIF-Olofsson. Andy för övrigt mentalt knäckt och med en natt utan sömn bakom sig efter Riises vackra självmål för Liverpool mot Chelsea kvällen innan. Var nästan lite otäckt att bevittna det i Andys lägenhet, fruktade för min egen säkerhet när sakerna börja flyga omkring då den gamle Vimmerbyraggaren levde ut sin frustration.

Hade förövrigt (är det ett eller två ord förresten?) återigen nöjet att få sällskap av den trevliga Borgiseleven, den här gången på väg till skolan. Tur man har ibland... :)

Träning sen på kvällen. Möte först, ett riktigt vettigt sådant där vi tog upp en massa saker inför den stundande seriesäsongen. Drar igång nästa vecka och nu har vi klarhet i det mesta. Blir dyrt om man (som jag ibland) har svårt att knipa igen käften på planen. Böter för onödiga varnar, som för snack, och om mobilen ringer under matchsamling. Böter även om man missar en träning utan att höra av sig. Bra det tycker jag, känns som att vi har en seriösare inställning i truppen i år och jag tycker att det är helt rätt med såna regler.

Blir nog en dyr säsong för Bentzer dock, han har en tendens att skrika könsord (åtminstone på träning) efter varje mål han släpper in... :)


Torsdag:
Tredje dagen i rad med trevligt promenadsällskap inledde den här torsdagen. "Offrade" mig och gick upp tidigare bara för den promenadens skull, men det kanske det var värt ;)

Därefter en lååång skoldag som faktiskt var ganska givande. Hade lektion med nuvarande lärare som delade med sig av vad de kan om yrket under förmiddagen och därefter var det dags för seminarium igen. Däremellan hann vi med en sedvanlig lunch på högskolan. Som vanligt satt vår grupp samlad och spenderade tiden med att förutom att äta snacka skit och småtjabba med varandra. I skottgluggen idag var framförallt Petra för hennes gotländska dialekt, faktiskt värre än min småländska ;)

Imponerade stort (eller åtminstone smått) på vår grupp genom att komma med en lysande frågeställning till nästa veckas seminarium. Kloker insåg att hon hennes roll som gruppens klokaste medlem var hotad ;)

Har inte gjort så mycket mer än efter att skolan var slut för dagen. Gson hade vägarna förbi och klättrade via balkongen in på en kopp kaffe :) Därefter beslöt vi oss för en promenad i Sätra i det strålande solskenet. Sen har kvällen bestått av ett antal samtal hem för att följa NIK:s match mot Böda/Högby (skön 3-0-seger) och webradiolyssnande på MFF-Norrköping. Bara hoppas de håller ledningen nu de himmelsblå.

Dags att runda av för nu. Avslutar med en bild (kan inte låta bli) på mina nya Pumaskor. Måste erkänna att jag tycker att de är grymt snygga ;)


image45

Kommentarer
Postat av: petra

jo jag måste erkänna att jag är imponerad över att du köpt ett par riktigt snygga skor :)

2008-04-24 @ 23:13:51
Postat av: Affe

man tackar :)

2008-04-25 @ 08:22:02
URL: http://alfredsson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0