Respekt, Sjöstedt

Jag har aldrig varit nära att rösta på V, men jag måste säga att har vuxit enormt som ledare i mina ögon under den senaste tiden. Att vara så tydlig, stå upp för det man tror på och för sina väljare kännertecknar en bra ledare. Han är en av få politiker (den ende?) som har imponerat under det här efterspelet till höstens valrörelse. Vi delar inte direkt politiska åsikter, men jag har verkligen fått ökat respekt för Jonas Sjöstedt den senaste tiden. 
 
. . . . . . . . . . . . 
 
I övrigt politiskt då? Jag röstade på Centern och var inte för en ny mandatperiod med Löfven som statsminister. Samtidigt är det förmodligen bra för Sverige att en regering nu är på plats. Många C-väljare känner sig förmodligen svikna av Lööf. Själv gör jag inte det. Av den enkla anledningen att jag tycker de flesta av våra ledande politiker har skött hela höstens arbete med att få fram en ny regering på ett så uselt sätt att mitt förtroende för merparten av dem ändå är i botten. Man kan inte bli sviken av någon man inte har något förtroende för, så resonerar jag. Lööf kanske har agerat för partiets (och väljarnas) bästa, det får tiden utvisa. Men något som är märkligt är hur hon nu allt mer framstår som egocentrerad och immun mot allt som inte passar in i hennes sätt att se på saker. Det är obegripligt hur hon kan sitta och upprepa att Vänsterpartiet minsann inte kommer ha inflytande och att de är införstådda med detta, samtidigt som exempelvis nämnde Sjöstedt så sent som i torsdags hade en väldigt tydlig debattartikel i Aftonbladet där han skrev vad V kräver. 

Det här är också obegripligt. C-ledaren verkar inte direkt ha tolkat intervjun på samma sätt om SVT text i alla fall: 
 
 
 
 
 
. . . . . . . . . . . . 
 
Nej, bäst politiskt senaste tiden är ändå Kalmarsundsrevyns sammanfattning av arbetet med att få till en regering under hösten. Stor underhållning och väldigt träffsäkert. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0