2019 och 2010-talet summeras

Så var 2019 snart över. Ett år då det har hänt en hel del i mitt liv. I alla fall har jag varit med om en riktigt stor händelse: jag har blivit pappa för tredje gången.
Helt fantastiskt!
 
Vid den här tiden brukar det traditionsenligt levereras ett en årskrönika här i bloggen. Det gångna året brukar summeras från start till mål. Just i år har det inte blivit så mycket bloggat här under året. Tid och fokus har i stället lagts på mitt nördiga fotbollsarkivprojekt, jobb och annat som har fått gå före. Samt en massa fin familjetid förstås. När det nu är dags att sätta punkt, inte bara för året utan även för hela decenniet, är det dock hög tid för ett inlägg igen.
 
Den här gången blir det inte bara en tillbakablick på det senaste året utan även en del höjdpunkter från resten av 2010-talet. Det årtionde som hittills varit överlägset viktigast och mest händelserikt för mig och mitt liv.
 
 
 
Vi börjar med 2019 och konstaterar att det här var året då...
 
...lille Julian kom till världen. Alva blev storasyster och Theo blev storebror en andra gång tidigt på morgonen den 18/7 då vår familj fick ännu en älskad medlem. Så stort och fint, på alla sätt.
 
...vi i väntan på tillskottet mest höll oss hemma och avstod längre semesterresor. Astrid Lindgrens värld och därefter, när Julian hade kommit, en tur till Åland blev årets främsta utflykter. Både alldeles lagom och väldigt lyckat.
 
...Theo började i förskoleklass och genast kändes äldre. Det går så snabbt!
 
...jag fortsatte att trivas på jobbet. Just nu trivs jag ypperligt med såväl kollegor som elever.
 
...det bara blev två bortaresor när det gällde MFF. Sundsvall och Stockholm, vår respektive höst, Giffarna och Bajen, förlust x2. Inga roliga minnen med tanke på resultaten men det är ändå alltid speciellt att ge sig iväg på match. 
 
...jag på allvar insåg att det är gott att äta mer vegetariskt. En riktigt fin burgare, gärna på viltfärs, tackar jag aldrig nej till men mer vegetariskt blir det framöver.
 
...vi hade många fina dagar ute i Hillevik. Vi kunde inte bo bättre i dagsläget. Rena idyllen är det och dessutom perfekt för barnen.
 
...det återigen, tacksamt nog, vad väldigt tydligt hur många fina nära och kära vi har runt oss. Det är fantastiskt för barnen att få umgås mycket med exempelvis mor- och farföräldrarna. För oss är det till stor glädje samt innebär en stor trygghet att ha bra människor runt oss.
 
...det hände mycket annat kul och skapades många fina minnen som vi tar med oss nu när vi går in i ett nytt årtionde.
 
. . . . . . . . . . 
 
Ja, om några timmar är 2019 och därmed hela 2010-talet slut. Tio år, så händelserika och betydelsefulla för min del. 
 
Vi sammanfattar i raketfart: flytt till Helsingborg, sambo, på plats när MFF tog SM-guld, färdig lärare, takvåningen på Södergatan 4, lärarjobb, Zanzibar, Jamaica i två månader, Karins examen, Gävleflytt, Theo, radhus, bröllop i Grekland, pappaledighet, nytt SM-guld för MFF med mig på plats, Alva, mer pappaledighet, Kroatien med barnen, husägare, Västkustveckor, Bali, Julian och mycket mer.
 
Olika hemstäder, lägenhet som blev radhus som blev hus, utomlandsvistelser, bröllop, tre barn, lärarjobb och SM-guld med andra ord. Och inte minst ett helt årtionde med Karin vid min sida. Så mycket vi har upplevt tillsammans, allt från filmkvällarna i vår lägenhet på Södergatan i centrala Helsingborg till fantastiska resor, förlossningar och bröllopet på en vacker strand utanför Chania. Jag är så obeskrivligt tacksam för allt som hon har gett mig och för vad hon har betytt genom åren. Karin är grunden till snudd på allt fint i minnesväg som jag nyss nämnde här och förhoppningsvis blir det många betydelsefulla stunder för oss även på 2020-talet.
 
 


 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Gott Nytt År!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0