Underbart dryga elever

Blev hånad av en elev i min ena femma för någon veckan sedan:

 
Om jag blev arg? Irriterad? Stött? 
Självklart inte. Det här är ju bara underbart och roligt rakt igenom 🙂

Just den här tjejen är inte sällan snabb att komma med små pikar och vassa kommentarer, något som bara är att applådera.

Sådana här konversationer är en av anledningarna till varför jag trivs riktigt bra med mitt lärarjobb just nu. Jag vill verkligen kunna ha det så här med mina elever. De ska känna att det är jag som bestämmer och visa respekt, vara seriösa och kunna ta krav, men samtidigt känna en så stor trygghet med mig att de kan skämta och vara lagom dryga med jämna mellanrum. Jag älskar det och jag är övertygad om att även mina elever uppskattar den avslappnade sida som jag gärna bjuder på.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0