Rådjur, burgare och sommarplaner

Det vore synd att säga att det har bloggats frekvent de senaste månaderna. Det har nästan uteslutande blivit fotboll när det väl skrivits något, som runt 07-08 när fotbollsinlägg totalt dominerade bloggen.

Nu har fotbollen gått fullständigt åt helvete under våren och jag blir inte gladare av att skriva fler fotbollsinlägg, så nöjer mig med att skriva om den annars så älskade fotbollen för egen räkning och nöjer mig med att inte publicera det. Här får det bli lite blandat, när det väl är dags att blogga som nu.

Allt har gått så snabbt på sistone känns det som, som det brukar kännas så här års och som man alltid klyschigt också säger att det gör. Frågan är om inte den här våren/försommaren varit den snabbaste på många år. Det gick ju från vinter med flera decimeters snö till sommartemperaturer och grönska på bara några veckor, i princip.
 
På samma sätt har också allt gått snabbt hemma och på jobbet. Alva fyller tre på söndag och det ska vi se till att fira. Det är samtidigt knappt två veckor kvar till sommarlov och semester, nästa lördag drar vi till Tjörn för en vecka där och sedan väntar Kalmar innan semestern fortsätter på hemmaplan. Då kommer dessutom pappa upp och hjälper oss, tacksamt nog, att måla. Sedan lär väl även sommaren rulla på snabbt, men vi ska nog hinna med att njuta rejält av den. Just nu känns det även som att jag kommer se fram emot höstterminen, jag trivs väldigt bra i Strömsbro nu och ser fram emot att följa mina fyror upp i femman och därefter även vidare genom årskurs 6. Det kommer att bli en bra sommar följt av en riktigt lyckad jobbhöst, det är åtminstone (ta i trä) känslan.
 
 
 

Finbesök på baksidan av vårt hus, många gånger under vintern och våren.
 
 

Mycket god mat under våren, burgare står alltid högst på önskelistan.
 
 

Theo har gått på gympa och det har blivit många roliga söndagsförmiddag för oss.
 
 

Småtrött pappa och trött dotter.


Fin dotter och fin mamma.
 

Elsa.
 
 
Mer god mat!
 
 
Tillbaka vid gamla gatan och huset i Hille för valborgsfirande.
 
 
Syns dåligt här, men mängder med lekande fisk när vi var och tittade vid 
Silverbäcken.
 
 
 
 
Vårens stora Twitterhöjdpunkt för min del. MFF:s gamla guldhjälte och
publikfavorit Markus Halsti visade uppskattning för min kommentar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0