En känsla av fotbollsmässig glädje trots allt

Nu blir det trots allt lite mer fotboll här i bloggen, något som jag nyss skrev inte skulle bli fallet. Men hursomhelst, vi kör det här inlägget ändå.

Det går tungt, minst sagt tungt, för oss i division 4. Åtta raka förluster och ännu ingen poäng, jumboplats och en situation som förstås tär på en. Jag själv var i smått upplösningstillstånd, i alla fall inombords, efter förlusten mot Järbo IF senast. Likaså när vi tappade 1-0 till 1-3 mot Valbo FF för ett par veckor sedan. Sömnen har påverkats, jag har legat vaken i flera timmar för att gräma mig och försöka analysera misslyckandena, humöret har blivit lidande även om jag har varit ganska bra på att hålla det inom mig och det har varit oerhört svårt att släppa motgångarna på planen för att kunna koppla av och njuta av ledig tid de senaste helgerna.

Igår, när det var dags att träna igen, kändes det dock som att humöret vänd och glädjen på planen kom tillbaka. En klart godkänd träning över lag av oss och framför allt riktigt gott att uppleva en bra stämning och många skratt trots den resultatmässiga misären. Vi har ändå något bra på gång, både spelmässigt och som lag på och utanför planen. Vi ska inte lägga oss ner och ge upp utan kommer kriga på och så länge vi håller huvudena uppe och lyckas frambringa en positiv stämning även framöver kommer det att vara en styrka för oss i längden.


Skrev så här i vår Facebookgrupp om gårdagens träning:
"Riktigt kul att träna igår och framför allt skönt att se stämningen vi har i truppen trots resultaten. Tycker att gårdagens träning gjorde så att glädjen kom tillbaka igen, i alla fall för egen del, efter fredagens sjukt tunga förlust.

Skön stämning och bra tugg, det kommer vara en styrka för oss i längden."
 
 
Och så här på Twitter:
"Att komma ner till träning efter åtta (!) raka förluster och slås av att det ändå är så kul att träna och av att vi ändå har riktigt bra stämning i truppen, det gjorde riktigt gott. Efter att ha varit upproriskt tjurig inombords sen i fredags kom glädjen tillbaka igår. #HSK"
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0