Kalmar, Öland och fler sköna dagar

En lyckad vecka på Tjörn följdes liksom ifjol upp av en tur till Småland, Kalmar och närmare bestämt min hemby Tombo. 

Det blir alltid någon vecka där nere varje sommar nu och de dagar vi spenderade där nu gjorde oss inte besvikna. Tvärtom. Barnen hade det jättebra, så även vi och det var grymt avkopplande. Jag hann med att träffa ett par av mina närmaste barndomsvänner, vi fick mycket kvalitetstid med mina föräldrar, det blev traktoråkande för ungarna, en dag bland djur och i lekpark på Skälby, bad, fotbolls-VM, Kina-schack och fina dagar. 

Dessutom fick jag och Karin en egen dag på Öland för oss själva. Det var faktiskt hela åtta år sedan jag var där senast, sista sommaren jag jobbade åt Ölandsbladet, så även jag kände mig lite som en turist på marknaden i Algutsrum, i Stora rörs hamn och bland de gigantiska tornen i Borgholms slottsruin. Fin dag och kul att ikläda sig rollen som turist på ön för första gången på mycket länge.

(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0