Mindre smickrande

Tidigare om åren har det här stundtals sett ut som en fotbollsblogg.
Numera har det dock varit klent med fotbollsinlägg. Skönt, kanske en del eventuella läsare (om jag har några sådana) tänker. Eller "spelar han ingen fotboll längre?" kanske några funderar.

Jodå, det gör undertecknad. Och visst bloggas och skrivs det en hel del om min eget fotbollsspelande i Hagaströms SK, men inte offentligt. Jag har mina skrivprojekt och samlar på mig en hel del material som kommer att bakas in i ett rejält arkiv på sikt. Att det däremot inte skrivits så mycket

Det beror förmodligen dels på att det, även den här säsongen, har gått så uselt som det bara kan och dels på att det känns som att det finns bättre forum än det här för att skriva om just fotbollen, exempelvis i form av det arkiv som ska ta form på sikt.

Spelar gör jag hursomhelst fortfarande. Men bra går det inte. Tvärtom. Trots att vi har tagit väldigt stora kliv framåt och har en riktigt bra tränare i år, som har styrt upp defensiven avsevärt mycket bättre än ifjol och som har gett oss en tydlighet samt fått oss att jobba hårt tillsammans, är facit i tabellen katastrofalt. När det här inlägget började snickras ihop, innan söndagens match mot Valbo FF, hade vi tabellraden 16 - 1 - 0 - 15. Tre ynka poäng och nästjumbo. Många matcher har varit jämna, vi har förlorat inte mindre än sex matcher med uddamålet och ytterligare tre-fyra förlustmatcher har varit helt jämna ända in i slutminuterna. Exempelvis förra tisdagens 0-1 borta mot Hofors där vi stod upp väldigt bra och mycket väl kunde ha fått med oss en poäng. Det räcker ju dock inte, det ger inget positivt utslag i tabellen.

Med alla motgångar i allt för färskt minne började jag titta på statistiken för egen del. Att den skulle vara mindre smickrande var givet, med tanke på hur det har gått för oss under de här snart två säsongerna som undertecknad har spelat för Hagaström i division 4. Frågan är dock om inte de här siffrorna var ännu sämre än man kunnat ana.

21 matcher har jag representerat Hagaström i seriespel.
19 av de matcherna har vi förlorat.
En vinst, ett kryss, resten nederlag.
Det ger en procentsiffra på 90, 4.
90, 4 % förluster i division 4. En sanslöst dålig siffra, givetvis.

Lägger man till övriga matcher som jag har varit med i hittar man ytterligare fem förluster fördelat på fyra träningsmatcher och en DM-match. Endast två trepoängare i DM samt ett träningsmatchkryss hittas på pluskontot när det gäller försäsongsmatcher.

Totalt alltså 24 förluster totalt på 29 matcher i Hagatröjan så här långt. Ingen smickrande statistik direkt.
 
. . . . . . . .
 
Det här inlägget började jag skriva på och räkna till innan söndagens match mot Valbo.
Den spelades visserligen utan mig i truppen, men glädjen hos undertecknad var ändå inte mindre för det när 1-0 till Haga var ett faktum. Tre oerhört tunga, viktiga poäng och ny energi som gjorde att man kunde blicka framåt igen.
 
Det är bara att kriga på, helt enkelt.
 

 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0