Sandlådenivå inom svensk politiken

Nivån hos våra politiker är något som jag länge har stört mig på. Jag är så oerhört trött på den låga nivå som råder. Det är sandlåda rakt igenom, om ens det. Bara massa påhopp och tjafs, ytterst lite konstruktivt och en oförmåga att ta ansvar för landets utveckling. Det gäller i mina ögon generellt inom politiken och är inte bundet till en viss politisk färg och är inte heller en åsikt som är baserad på mina egna politiska ståndpunkter.

Så här twittrade vår inrikes- och justitieminister Morgan Johansson förra veckan:

Nivån?
Jag tycker det är pinsamt.
Och hade tyckt samma sak om det varit från en borgerlig politiker.

Tyvärr är Johansson långt ifrån ett undantag och ensam när det gäller att agera så här. Det är vardagsmat att politikerna agerar så här i sociala medier numera och det är så oerhört tröttsamt.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0