Båt

Hastigt och lustigt har vi nu passande nog, med tanke på hur vi numera bor, blivit båtägare. Vi satt i tisdags kväll, kikade på en del alternativ (eller ärligt talat, Karin var flitig och gjorde det, jag satt mest vid sidan av och nickade lite med jämna mellanrum) och vips så hade vi, dagen efter, köpt oss en liten båt.

Den röda här på bilden är numera vår och kommer säkerligen användas flitigt de närmaste månaderna och åren. Det ska erkännas att jag var skeptisk, jag kände mig inte alls säker på att det här var ett bra köp först. Men när svärfar entusiastiskt hade konstaterat att "det är ett kap" och jag själv hade hunnit pröva den på en kort tur i sjön utanför vår tomt svängde min uppfattning helt. Det här är verkligen ett klockrent köp!

Sjön ligger så galet fint, egentligen oavsett väder men inte minst en sensommarkväll som den då vi la i båten, och att nu ha möjlighet att ge sig ut på en avkopplande roddtur när man vill känns grymt.





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0