SM-guld, feber och jobb

En rörig vecka det här, men till slut en riktigt bra sådan. Jag ska försöka summera den och få lite ordning på saker och ting.

Först SM-guld i måndags, en fantastisk kväll då jag helst av allt hade velat vara i Norrköping men var väldigt nöjd ändå där jag satt hemma hos Thyberg (eller satt, snarare hoppade och studsade och skrek) samtidigt som MFF vände 0-1 till 3-1 och säkrade det 20:e SM-guldet genom tiderna. Det hade varit ännu skönare att uppleva guldet på plats, men det var helt fantastiskt även framför en tv i centrala Gävle.
 
Glädjeruset från måndagskvällens SM-guld hade inte hunnit lägga sig innan det visade sig att det inte skulle bli någon njuta-och-vara-stolt-över-guldet-dag på jobbet under tisdagen. I stället blev det vab med till början en sjuk dotter. Framåt lunch blev sedan också Theo hängig och dagen hann resultera i en feberkramp för sonen också innan lugnet till sist infann sig igen. Omtumlande men allt gick väldigt bra i slutändan.

Just den här veckan har egentligen varit den sämsta hittills under terminen när det gäller att vara frånvarande för min del. Det är mycket nu, vi har många nya vikarier hela tiden och det är lite smårörigt samtidigt som det är en rad saker utöver den vanliga undervisningen som ska hinnas med. Samtidigt går barnens hälsa före alla dagar i veckan förstås och att vara hemma med de två under torsdagen var kanon. Vi hade en perfekt dag med film, bad och bokläsning och ungarna var klart piggare än tidigare under veckan glädjande nog. Kvalitetstid rakt igenom!
 
Idag har det varit jobb igen och det rullar på, även om det är ganska mycket att stå i för tillfället. Jag trivs, jag känner verkligen att jag har rotat mig på Strömsbro skola och jag har inget emot när jag behöver kliva fram och ta mer ansvar än tidigare. Tvärtom känner jag mig bekväm i rollen just nu.
 
Extra kul är det när jobbdagarna erbjuder såna här ögonblick:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0