16/10

Det datumet, 16/10, är väldigt speciellt för mig.
Dels fyller min älskade mamma, som förtjänar alla hyllningar som hon bara kan få, år.
Dels var det den dagen, 2007, som jag för första gången någonsin träffade tjejen som skulle komma att bli min fru och mamma till mina barn.
 
16/10 är med andra ord ett datum som ligger mig varmt om hjärtat.

I år är det än mer speciellt då det är på dagen exakt tio år sedan jag mötte Karin. Just den dagen glömde jag också, för första och hittills enda gången (det stannar förhoppningsvis vid en gång), mammas födelsedag. Minns fortfarande att hon lät lite besviken när jag ringde dagen efter och hon påpekade att "jag trodde du skulle ha ringt igår". Det misstaget ska jag verkligen inte göra om, men jag skyller på att jag var stressad över att ha träffat tjejen som senare blev min fru och min största förebild här i livet.
 
Hursomhelst, de här kvinnorna är värda allt beröm de kan få och de har en enormt stor plats i mitt hjärta. De är viktiga för mig precis varenda dag, ja de är helt ovärderiliga, de finns alltid där och ska alltid lyftas fram mer än vad de egentligen gör. Men just idag tänker jag om möjligt lite extra på de två och konstaterar att jag är extremt lyckligt lottad som får ha dessa kvinnor i mitt liv varje dag.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0