Högbo levde upp till förväntningarna

Strax före avresan mot Högbo Bruk, strax utanför Gävle och Sandviken, förra lördagen, skrev jag så här på Facebook: 
 
 
Förväntningarna var minst sagt höga och glädjande nog är det enkelt att med största möjliga ärlighet säga att Högbo också levererade. Förväntningarna infriades, utan minsta tvekan. 

Det blev rakt igenom ett fint dygn för mig och Karin där. Vi inledde med fikabuffén, fortsatte med en långpromenad runt sjön och någon timme i spa-anläggningen där vi bubblade bubbelpool och bastade. Därefter varvades kvällen och hela vistelsen upp än mer när det var dags för Högbos erkänt imponerande fyrarättersmeny. 
 
Langos, oxfilé, ost- och kexbricka och desertbuffé. 
Inte helt fel, det måste man säga.

Inte oväntat heller att jag väljer att fokusera mycket på maten, det blir lätt så ganska ofta när jag uttrycker mig, såväl i skrift som verbalt... 
 
Hursomhelst, efter promenad plus bastubad blev det alltså god mat och därefter en natts sömn inkluderat sovmorgon utan att bli väckt eller störd av någonting och därefter hotellets frukostbuffé. Med andra ord ett riktigt skönt, avkopplande dygn rakt igenom. För även om det alltid är ovärderligt och fantastiskt att spendera tid med våra barn var det förstås skönt att, snudd på för första gången sedan vi fick barn, äntligen kunna göra allt det där vanliga - äta, sova, slappa - utan att behöva ta ansvar för någon annan än sig själv. Väldigt värdefullt att få lite tid bara vi två också och att då bara kunna bry oss om varandra för ett litet tag. Det var välbehövligt och vi tog verkligen vara på tiden. 
 
Så stort tack till er som gav mig den här upplevelsen i 30-årspresent och tack till Karin som utgjorde det absolut bästa sällskap jag kunde ha under helgen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0