Den förlusten tog

I senaste inlägget skrev jag om att ta en förlust.
Helvete i havet vad jag själv fick känna på att göra just det igår.
Jag och övriga lagkamrater i Hagaströms SK.

Efter finfina 4-0 mot Älvkarleby och bra chans på gruppvinst i DM så gick allt åt helvete, minst sagt.
En poäng hade räckt för gruppvinst och avancemang till slutspelet. Nu blev det inte så, inte ens nära.
 
9-1 fick vi stryk med. 9-1.
 
Nu var de inte SÅ bra även om de förstås imponerade och vi är egentligen inte SÅ dåliga som vi var igår.
Men en rad omständigheter och framför allt en usel insats gjorde att vi förlorade pinsamt stort.
 
Snö, slask, kyla och torsk med 9-1. I Hofors, av alla gudsförgätna platser. Kämpa Affe, kämpa.
 
Nu är det bara att bryta ihop, ta lärdom och komma igen.
 
Tack och lov sitter jag på tåget mot Göteborg för den allsvenska premiären för MFF:s del i morgon. Det gör det ändå ganska enkelt att, åtminstone för stunden, skjuta bort de negativa tankarna från gårdagen och ladda inför det som komma skall i morgon. Framåt Malmö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0