Bloggnostalgi

Jag är återigen igång med några små skrivarprojekt rent privat, som vanligt om fotboll. Det förde mig tillbaka till mitt bloggande under studenttiden och föranledde en koll i arkivet. En koll som frambringade grymt mycket nostalgi och återuppväckte gamla minnen från 2008, Pinnmovägen, studentettan och studentlivet.
 
En sak jag kunde konstatera väldigt snabbt var, förutom att min nuvarande fru nämndes oerhört mycket redan då (om än inte vid namn) även om vi inte var tillsammans, att jag svävade iväg mer i diverse tankegångar och var lite roligare i bloggandet då. Numera blir det väldigt mycket uppradat vad som händer i livet, om hur fotbollen har gått och ibland lite politiskt tyckande. Så mycket humor har det inte varit plats för på sistone, men det är kanske läge att försöka bli lite mer uppsluppen och roande i sitt bloggande igen. Eller?

Hursomhelst, det fanns en del utsvävande funderingar och reflektioner som hade präntats ner under bloggåret 2008. Här är ett axplock av de som jag hittade...

...morgonkaffe:


 
...livsfunderingar:
 
...vardagsglädje:

Den här bilden är för övrigt en riktig favorit bland bloggbilderna som jag har hittat. Tagen en höstkväll 2008, när Augustsson hade styrt upp EM-kvaltittande och fest hos sig. Det är kanske svårt att tro på det, men vi hade inte synkat klädseln. Vi hade inte heller medvetet placerat oss framför kortet på väggen, där Augustsson och hans bror passande nog också kör randigt (en detalj som jag faktiskt helt hade missat fram till att jag upplystes om det igår).



Den där tröjan var en mina favoriter på den här tiden. Frågan är dock - och har varit sedan den kvällen - vart tröjan tog vägen. Jag har ärligt talat inte sett till den sedan dess, tyvärr.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0