Fotboll igen i ny klubb

Transferdeadline idag i de flesta storta europeiska ligor och då passar jag på att slänga in en nyhet om en övergång som spelar roll för mig. 

Just den här transfernyheten väcker visserligen ingen stor uppmärksamhet, gav ingen presskonferens och ger heller inga stora rubriker i lokalressen. Men för egen del är det en viktig, eller i alla fall riktigt rolig, nyhet:
 
 
 
 
 
För ett par dagar sedan damp det här ner i brevlådan och jag är därmed spelklar för Hagaströms SK, vilket blir min första klubb sedan 2013 då vi flyttade från Helsingborg och tiden i HF Olympia därmed var över. 
 
Min nya klubb kommer hålla till i division 4, efter att ha förlorat i kvalet till fyran ifjol men sedan nyligen fått en gratisplats i fyran då ett lag drog sig ur. Min personliga målsättning när det gäller laget är att vi håller oss kvar och etablerar oss i den divisionen. För egen del hoppas jag bidra när jag väl är med. Hur mycket speltid det sedan blir återstår att se. Vi har en bred trupp, många spelare som känns jämna och många slåss om platserna. Vi har dessutom bara ett lag, ett A-lag och inget mer. Blir det mycket speltid kommer det kännas kul, blir det sparsamt med den varan kommer det ändå kunna bli en riktig rolig säsong. Det känns nämligen grymt roligt att bara vara tillbaka i en klubb, att tillhöra ett lag och vara med och slåss om en plats i ett riktigt fotbollslag igen. Resten är egentligen bara en bonus.
 
Det lär bli en hel del Haganyheter i bloggen under året. Kanske dyker det rent av upp en mer fotbollsspecificerad blogg vad det lider. Det återstår att se.
 
Nu ska jag se till att bli frisk från febern som inledde veckan och vara fit for fight för internmatchen på söndag.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0