"Din fru kan göra det"

För några helger sedan firade vi vår älskade lilla son. Tre år är han nu, Theo. Det är sanslöst vad åren går egentligen. Visserligen ett utslitet uttryck, en riktig klyscha, men samtidigt stämmer det väl överens med verkligheten. Det går fort helt enkelt, nästan lite för fort ibland. 
 
Hursomhelst har vi nu haft vår underbara lilla pojke i tre år och det firades med ett ganska stort kalas hos mormor Anna. Mina föräldrar var uppe under den helgen och vi hade en rad släktingar och några vänner inbjudna för att fira Theo. Det blev riktigt lyckat, vi var nöjda med hur allt rullade på och huvudpersonen själv verkade även han glädjande nog oerhört nöjd över uppvaktning och inte minst över alla fina presenter. Särskilt brandbilarna föll honom minst sagt väl i smaken :)
 
Det var också som alltid kul att ge mamma och pappa lite tid med barnen. Det är fnt att se dem tillsammans med våra små och det är också tydligt att barnen uppskattar tiden med sina farföräldrar väldigt mycket. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
. . . . . . . . . . . . 
 
Theo har för övrigt levererat en rad sköna citat den senaste tiden. Det märks att han snappar upp mycket som sägs och står inte sällan för roliga kommentarer. Som när vi pratade om vilken tid mamma Karin skulle komma hem. "Undrar när mamma kommer. Var är mamma?, sa jag. Theo replikerade direkt:
"Var är mamma? Din älskade fru"
 
En annan kommentar gällande sin egen mamma och min fina fru kom när jag sa till Karin att "jag kan ta upp henne" när Alva gnällde lite. Theo tyckte dock inte att pappa skulle bry sig om lillayster just då: "Din fru kan göra det" konstatera han bara :)
 
 









 
 
 
Älskade barn och underbara pappaledighet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0