SM-GULD

Bättre sent än aldrig slänger jag upp det här, skrivet strax efter att det 19:e SM-guldet var säkrat.

Vilken onsdagskväll det blev! 
Falkenberg-MFF 0-3, Elfsborg-Norrköping 2-1.
SM-guld 2016! 
 
Jag var så oerhört lycklig! Lyckorus x2 när först slutsignalen gick i Borås och det därefter var dags för det definitiva förkunnandet av MFF:s 19:e SM-guld när domaren blåste av i Falkenberg och planen invaderades av mängder med segerrusiga Malmösupportrar. 

Visst hade det varit kul att se MFF avgöra här uppe i morgon, men samtidigt var det oerhört skönt att det avgjordes redan i onsdags. Nu slipper man den jobbiga nervositeten, nu slipper man känna besvikelsen som det skulle ha inneburit OM Malmö haft chansen att säkra titeln här i Gävle men misslyckats och dessutom var de runt 4000 MFF-supportrarna som var på plats i Falkenberg väl värda att få vara med om avgörandet. Så jag var bara så sanslöst glad och lättad över att allting blev klart strax före nio på onsdagskvällen.

En makalös känsla, återigen. Största guldupplevelsen för mig var helt klart 2010 när









*
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0