Värdefull familjetid, Kroatien och EM

För en vecka sedan fyllde vår lilla Alva ett år. Helt sanslöst vad tiden går egentligen
(en klyscha, jag vet, men alltid användbar känns det som). I ett år har vår lilla sötunge förgyllt vår vardag tillsammans med sin härliga storebror Theo. Att se de två växa upp sida vid sida och för varje dag som går få mer nytta och glädje av varandra är snudd på obegripligt stort. Jag ska inte ens försöka beskriva det med ord här, det krävs mycket mer än så. Som bilden i ett tidigare inlägg här där båda våra underbara barn sitter intill varandra, den sa verkligen mer än tusen ord nedprintade av en hobbybloggare som mig.
 
I söndags var det dags att fira vår ettåring och glädjande nog vara mina föräldrar på besök här uppe samtidigt. Det är alltid roligt att se våra barn tillsammans med sina far- och morföräldrar förstås, men just den här gången kändes det extra bra. Barnen var jättenöjda och såväl farmor som farfar passade på att utnyttja tiden med sina små barnbarn. Roligt att se mina föräldrar ta initiativ och hitta på roliga saker med Alva och Theo. Det värmer förstås.



 
Alva blev rejält firad och även om hon säkerligen inte själv förstod varför så var födelsedagsbarnet riktigt nöjt kalaset igenom. Hon gillar när det är mycket folk runt omkring henne och när det händer saker. Det är en tjej som åtminstone än så länge är väldigt framåt som vi har fått, helt klart.
 
 
 
I övrigt var det några lugna dagar med mamma och pappa uppe hos oss. Förberedelser för kalaset, fotbolls-EM, utedagar och lite vardagsfix. Inget speciellt. Men skönt det i sig, att bara kunna vara hemma och ta det lugnt.
 
 
 
Nu går det snabbt tills vi återser farmor och farfar igen. Den gången nere i Småland. Det blir 30-årskalas för mig där nere i slutet av juli och förutom att det blir kul att komma hem på nytt så känns det riktigt roligt att svärmor Anna med sin Peter och Karins brorsa Jonas med sin flickvän Erika följer med ner. En bonus!  
 
Närmast väntar dock några veckor lite längre söderut för mig, Karin och barnen. På söndag flyger vi till Kroatien för ett antal sköna, varma dagar utanför Dubrovnik. Det har länge varit ett resmål högt upp på listan över europeiska länder och platser. Ser fram emot en rad sköna dagar.
 
Det blir dessutom en kul grej att vara i ett annat fotbollsland under EM. Jag måste erkänna att jag har svårt att tagga till riktigt inför Sveriges matcher, det är inte alls samma som när favoritlagen MFF och NIK spelar (eller Milan för den delen). Jag brukar inte känna så, utan brukar vara laddad när blågult är i gång också. Men nu känns EM som turnering roligare än väntat samtidigt som Sveriges matcher i mina ögon inte är så intressanta som de borde vara om den där rätta känslan hade infunnit sig. Med det sagt kan jag konstatera att det därför inte känns överdrivet illa att eventuellt missa sista gruppspelsmatchen när vi är iväg. Tvärtom blir det roligt att komma till ett annat fotbollstokigt land med ett landslag som dessutom har potential att gå riktigt långt i det här mästerskapet. Kroatien har en av de mest intressanta trupperna på pappret tycker jag, inte minst mittfältet imponerar stort namn för namn, och kan mycket väl slåss om medaljerna i slutändan. Blir kul att se hur EM och Kroatiens öde där avspeglas på Balkan.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0