Julbad, gröt och tomtebesök

Julafton 2015 blev en av de bästa på länge, det i hård konkurrens med flera bra jular de senaste åren. Hursomhelst innehöll årets firande allt som jag behöver för att vara ruskigt nöjd: julbad på Fjärran Höjder, julgröt hos svärmor, fortsatt firande hemma hos oss med julklappar, julbord, tomtebesök till Theos förtjusning och allt annat som behövs för en lyckad julafton. 
 
Lägg därtill dagen för dopparedagen, då jag fick det ärofyllda uppdraget att hänga med svärfar Håkan och svåger Jonas till Bergbyskogarna för att hugga julgran. Även Jonas flickvän Erika hade äran att få följa med. Det är traditionsrikt och stort, så jag var mycket tacksam. 
 
Så rakt igenom var julen klart positiv. Till och med att vi hade bestämt oss, jag och Karin, för att vi inte skulle ge varandra några klappar eller önska några av våra närstående visade sig vara positivt. Jag har nog aldrig varit så nöjd som när jag satt där med två klappar, som trots allt ramlade in från de närstående, och spänd som ett litet barn funderade på vad det kunde vara i dem. Normalt sett brukar jag vara rätt girig, jag gillar ofta paket i överflöd, men nu var det faktiskt lite extra kul att "bara" ha två stycken. Kvalité, före kvantitet :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0