Mitt allsvenska tips 2016

Så var det äntligen dags igen: allsvensk premiär.
Om några timmar smäller det nere i Malmö och visst hade jag oerhört gärna varit där när MFF tar emot regerande svenska mästarna IFK Norrköping. Men det blir grymt hög puls även här framför tv:n i morgon efter lunch. 
 
Hursomhelst har jag som alltid plockat ihop mitt allsvenska tips inför premiären. Jag tippar återigen med hjärtat, men även hjärnan då truppen är imponerande bred och stark, när jag sätter MFF som etta. Så här går det i år:
 
1. MFF
2. IFK Göteborg
3. IFK Norrköping
4. AIK
5. Elfsborg 
6. BK Häcken
7. Örebro 
8. Djurgårdens IF
9. Kalmar FF
10. Hammarby IF
11. Helsingborgs IF 
12. Gefle IF
13. GIF Sundsvall
14.Falkenbergs FF 
15. Östersunds FK
16. Jönköpings Södra 
 
MFF tar guldet, IFK-lagen slåss om det, AIK är med och lurar där bakom medan Elfsborg är för ojämna för att blanda sig i medaljstriden till slut. Häcken kan överraska och det är snudd på att jag sätter dem före Elfsborg. Örebro nog bra för en övre mittenplacering samtidigt Kalmar och de övriga två Stockholmslagen landar runt plats 8-10 (ordningen går att diskutera). Helsingborg kan klättra några placeringar jämfört med min tabell men har en ganska tunn trupp. Gefle klarar sig på sedvanligt manér kvar, med marginal, men är inte bra nog för en högre placering utan landar precis före Norrlandskonkurrenten från Sundsvall. FFF kvalar i år igen och ett snudd på löjligt överhypat och överskattat Östersund får lämna tillsammans med den andra nykomlingen Jönköping. 
 
Guldet ska hem! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0