Glada budskap förgyller jobbvardagen

Jag måste säga att mitt arbetsrum på jobbet har blivit ännu trevligare sen ett par gamla elever, följt av ett par av mina nya, varit förbi och lämnat spår efter sig. Det är alltid roligt när våra gamla nior kommer tillbaka och hälsar på. De är saknade och även om våra nya sjuor är grymma så är det klart att vårens avgångselever saknas. Det var en oerhört skön samling ungdomar, utan tvekan.

Även de nya eleverna är som sagt bra. Jag har fått en underbar mentorsklass och det enda som är negativt just nu är att mitt vikariat bara sträcker sig terminen ut. Det känns så galet fel att behöva lämna den här klassen, ja att lämna de tre klasserna jag undervisar i överhuvudtaget, men samtidigt så har jag ju vetat om förutsättningarna. Men tråkigt är det. 

Nu får jag ta vara på tiden som är kvar och glädjas åt de roliga spår som eleverna lämnar efter sig till mig :)


 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0