Sportlov, Hudik, Tallin, Göteborg och en del annat

Sportlovet har passerat, drygt en jobbvecka till och snart är det allsvensk premiär. Det går grymt fort nu och det är väl både på gott och ont egentligen. På plussidan tycker jag man kan sortera in det faktum att det ger så sjukt mycket energi nu när solen börjar visa sig och det inte längre är becksvart så fort man kliver ut från jobbet om dagarna. Samtidigt känns det som att det går lite för fort ibland, jag vill gärna ha ganska mycket tid kvar med eleverna som jag har nu då jag trivs riktigt bra med dem och dessutom är det en hel del som ska hinnas med under våren som jag gärna skulle ha lite mer tid för.
 
Lovet som passerade innehöll allt från mamma-besök från Småland till hemmajobb, en kort sjukdomssläng och en tur till glada Hudik för att se MFF spela i Svenska Cupen. Allt som allt var det ett riktigt bra lov, även om en del av den riktiga lovkänslan försvann i jobbandet och diverse sjukdomar här hemma. Det är dock alltid kul att ha mamma på besök här, hon och Theo funkar så bra tillsammans vilket förstås är värmande och roligt att se. Dessutom gör ju det att vi också får lite skön avlastning. Exempelvis fick Karin och jag tid att gå på bio och såg då den så enormt upphaussade Fifty Shades of Grey. Karin har läst böckerna och varit helt såld på dem, jag har mest förklarat för mina elever att de är för små för att se filmen. Men nu var det ärligt talat jag som tyckte bäst om den. Bättre story än vad jag hade förväntat i alla fall och skådespelare som växte och blev allt bättre ju längre filmen led.
 
Veckan gick snabbt precis som all tid verkar göra nu. Det rullar på, fortare än man anar är det påskhelg som innebär Tallinkryssning med fru, son och mor och därefter står den allsvenska premiären för dörren i Sundsvall dit jag tänker åka upp för att se MFF. Sedan är det sikte mot sommaren, klassresan i slutet av maj då vi drar till Göteborg med eleverna i Aten (min klass) och stunden då Theo ska få ett småsyskon. Mycket att se fram emot, med andra ord!
 
. . . . . . . . . . . . . .


Skönt jobb man har, vissa dagar i alla fall :)
 
. . . . . . . . . . . . . .
 

Vilken glädje hos mig (och även hos Theo, han gillade den) när Karin kom hem med den här till vår lilla son :)
 
. . . . . . . . . . . . . .
 

Fluorsköljning, roligaste stunden varje jobbvecka :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0