MFF live och NIK-historia

Jag kunde tacka högre makter förra helgen då den snabbt anländande sjukdomen försvann lika kvickt som den kom och därmed möjliggjorde min inplanerade tur norrut. Ett besök i Hudiksvall stod på programmet då MFF var där under lördagen för att spela gruppspelsmatch i cupen. Det var en av få chanser att se dem live på nära håll och en chans att mitt himmelsblå lag i ett lite annat sammanhang än vad man är van vid. Därmed hade varit galet surt att missa det tillfället. Nu kom jag i alla fall iväg och fick en riktigt trevlig lördagseftermiddag uppe i Hudik.
 
Dels var hela arrangemanget kul och gästvänligt, dels vann MFF planenligt (5-0) och spelade i alla fall stundtals riktigt bra. Nu var det förstås ingen riktig värdemätare, ett division 2-lag ska Malmö slå lätt alla dagar i veckan, men att de mönstrade den absolut bästa startelvan de kan och verkligen tog matchen på allvar gjorde att det var riktigt kul att se den ändå. Dessutom var det gott att sammanstråla med en rad andra MFF:are som hade tagit sig till Hudik. Jag trodde att jag skulle vara en av få himmelsblå där, men vi var över 50 stycken Malmösuppotrar på "bortasektionen". Riktigt fint!
 
En speciell känsla också att komma så nära laget, på ett helt annat sätt än när de spelar på "riktiga" och stora arenor. Så mycket var positivt och det blev en lördag av hög klass som avslutning på ett skönt lov.
 
 

Sveriges bästa lag värmer upp.
 
 

MFF-fans från lite olika delar av landet på plats. Några ända nere från Malmö.
 
 

Wolff Eikrem närmast i MFF, han kommer bli en lysande värvning.
 
 
. . . . . . . . . . . .
 
På ett annat sportsligt plan, en annan nivå men likväl oerhört intressant för mig, stod min gamla klubb NIK för en imponerande framgångunder den gångna helgen. I söndags tog nämligen klubben steget upp i division 3 i pingis. Själv har jag spelat många år i Nickebodressen även i pingis, inte bara i fotboll, och pappa är den som håller i trådarna efter att ha dragit igång verksamheten igen i mitten av 90-talet då den hade legat nere ett antal år. Extra kul då givetvis att laget nu lyckades med bedriften att kliva upp i trean. Starkt av en så liten klubb, utan tvekan.
 
Själv var man långt ifrån att nå de höjderna, en serieseger i P13-serien är den enda "titeln" som finns på min pingismeritlista, men jag kan ändå sakna pingisspelandet ibland och gläds något oerhört med gänget som nu imponerade så stort i fyran.
 
En annan sak som är extra rolig är att nyhetssajten 24Kalmar hakade på laget upp till Västervik där sista omgången spelades i söndags och gjorde en minidokumentär:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0