Oslagbara mästare

0-0, 1-0, 2-0, 3-0, 4-0.
3-0. 
 
Resultatraden anger Lärarlagets resultat i gruppspelet följt av finalresultatet från måndagens prestigefyllda fotbollsturnering mellan niondeklasserna och lärarna. En turnering som spelades på min gamla hemmaarena Träffen ute i Sätra.
 
Vi gjorde vad vi skulle med andra ord och tog en övertygande turneringsseger :)
 
Inte ett mål insläppt var ändå rätt skapligt även om matcherna bara varade i 15 minuter. 75 minuters spel utan baklängesmål imponerade dock rätt rejält. Min egen klass Aten var de som matchade oss bäst med 0-0 i gruppen och sedan i en ganska jämn final efter att de också gått obesegrade genom gruppspelet där alla mötte alla. Personligen är jag mest nöjd med att jag fick in en bra glidtackling som stoppade ungdomslandslagsspelaren, tillika div 2-ordinarie SIF-spelaren, York i min egen klass. Viktig den :)

En kul tradition är det med den här turneringen och jag hoppas att det kommer fler chanser för mig att vara med i den. Det var riktigt kul att möta eleverna och få smälla på lite. Lagom tufft och inget gnäll tycker jag det var från alla håll egentligen. Riktigt bra! 

 
Mästarna! Lärarlaget med tjejförstärkning från åk 8 - ett vinnande lag.
 
 



Min mentorsklass med Olsson, Liam och Müller. Ganska bra, men inte tillräckligt för att slå oss... :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0