Göteborg med klassen

En av vårterminens höjdpunkter kom i slutet av maj då vi drog till Göteborg med min mentorsklass Aten. Tre av de fyra niondeklasserna åkte till Götet i olika omgångar, en åkte på all inclusive-resa till Alanya. Vi var en av klasserna som nöjde oss med en tur till västkusten... :)




Trots att det inte blev något med sol, bad och lyxigt hotell så hade vi en riktigt bra resa. Jag och min kollega Mickis hade med oss tre elevers pappor och vi vuxna utgjorde ett välfungerande och roligt gäng som hade kul tillsammans. Även eleverna verkade glädjande nog nöjda med hela arrangemanget.





Vi spenderade en onsdagskväll följt av en heldag under torsdagen i stan innan vi åkte mot Gävle igen på fredagsmorgonen. Det blev många skratt, fina minnen att ta med sig och en lyckad eftermiddag/kväll på Liseberg. Jag brukar vara småfeg när det gäller karuseller och liknande, men nu rycktes man med av såväl andra vuxna i gänget som av eleverna. Roligt att hitta på lite med eleverna och inte bara träffa dem i skolmiljön. Det var grymt kul och mycket skräckblandad förtjusning med galet höga fria fall och den i mina ögon smått sjuka berg-och-dalbanan Helix (som ändå var skön att åka, med facit i hand).


 


När vi var hemma igen kunde man summera ett par roliga dagar, som sagt fyllda av många skratt. Jag tycker det är värdefullt att få chansen att spendera tid med eleverna på andra ställen än i skolan och på så sätt också få en möjlighet att lära känna dem lite bättre, bjuda på sig själv och tillsammans ha ett lite mer avslappnat förhållningssätt (även om vi har haft grymt högt i tak och en avslappnad känsla även i klassrummet). Kul också att få träffa några av föräldrarna och för oss mentorer att få lite tid tillsammans med dem också.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0