Furuvik, MFF och nedräkning

De senaste veckorna har handlat mycket om nedräkning: nedräkning till ankomsten av vårt lilla nytillskott i form av Theos lillasyster, nedräkning till skolavslutningen och till den därefter kommande semestern. 
 
I skrivande stund är det förstnämnda, avslutningen, avbockat men såväl semestern som vårt andra barn väntar vi fortfarande på. Veckan ut jobbas det och frågan är om jag hinner hela vägen i mål innan det är dags för barn. Vi väntar i alla fall med spänning nu och jag har hela tiden telefonen nära till hands :)






På jobbet har det mesta snurrat kring avslutningsaktiviteter som mentorsdag med klassen - då vi drog till bowlinghallen och spelade lite bowling - middag med niorna och det sista slitet med betygen. Det har varit roligt samtidigt som känslorna förstås har varit lite blandade då det har inneburit att tiden med de här eleverna har närmat sig sitt slut med stormsteg. Jag understryker gärna gång på gång hur bra jag har trivts under den här vårterminen och hur kul det har varit att få jobba just med de två niondeklasserna som jag har haft. 


 
Hemma har vi förstås laddat för tillökningen och förberett, men samtidigt försökt att koppla av lite. Bland annat var vi på Furuvik i lördags. I regn visserligen, men vi fixade säsongskort så det lär bli ett antal besök till där i bättre väder framöver. Theo gillade djuren och det var klart värt besöket trots ett mindre kul väder. 



 
En annan höjdpunkt på senare tid var när MFF gästade stan och nya Gavlevallen. En skön trepoängare blev det i en jobbigt spännande match. Inte någon strålande Malmöinsats men tre poäng, en viktig vinst och uppemot 200 MFF:are på bortaläktaren så det var svårt att inte vara nöjd med kvällen. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0