Ett nytt MFF?

På pappret är det verkligen ett nytt Malmö FF, för att räta ut frågetecknet i rubriken. Om det sedan blir ett nytt, bättre MFF även spelmässigt jämfört med hur det har sett ut under vårsäsongen återstår att se. Hursomhelst verkar de många nyförvärven, som MFF mer eller mindre har varit tvungna att skaffa sig i och med att större klubbar har kommit med tunga erbjudanden gällande en rad av MFF:s ordinarie spelare, kunna tillföra något som jag delvis har saknat i år: aggressivitet och energi. 
 
Att laget köps sönder av utländska klubbar är en baksida med fjolårets så enormt framgångsrika säsong och givetvis är det lite synd. Hade MFF kunnat behålla merparten av spelarna som tog dem till Champions League ifjol hade man sprungit hem allsvenskan i år igen, det är jag snudd på övertygad om. Samtidigt är det intressant att se hur MFF löser situationen nu. Laget såg på förhand riktigt intressant ut i vintras och har stundtals visat sin klass, men det har ändå saknats en del kvalité och resultaten har inte imponerat nämnvärt. 
 
Precis som alla andra MFF:are har jag förstås funderat på varför. Jag har min uppfattning klar om vad som mest har saknats och det är ett aggressivt presspel:



Det där skrev jag för några veckor sedan och den slutsatsen kvarstår. Glädjande nog verkar de nyförvärv som nu har kommit in under de senaste veckorna kunna stå för just hårt jobb, hög press och även kvalité i offensiven. Bra spel mot Örebro förra helgen, enormt viktigt avancemang till nästa kvalrunda i CL i veckan och en riktigt stark insats i dagens 3-0-seger mot Sundsvall -  hoppet om att det här kan bli en rolig säsong i slutändandan har tänts igen. Framåt Malmö! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0