Kungsberget med ett skönt gäng

Förra fredagen stod friluftsdag med niorna på schemat och det blev en riktigt bra dag i Kungsberget utanför Gävle. Nu åker jag ju jag visserligen inte utför (och nekade chansen att pröva den här gången för att inte skämma ut mig offentligt) men jag passade i alla fall på att kriga mig runt en hyfsad runda på längdskidor i spår som i princip lyste med sin frånvaro.
 


Skönt att stå på skidor igen (har jag inte gjort sedan jag bodde här i Gävle förra gången) och framför allt ett perfekt tillfälle att träffa eleverna i en annan miljö, i ett annat sammanhang, än bara i skolan. Kul att kunna umgås, snacka och spendera tid tillsammans. Det var ett riktigt skönt gäng som vi hade med oss dit och jag understryker gärna, för hundrade gången redan här i bloggen och för min närmaste omgivning, hur bra jag trivs med de eleverna som jag har. Det finns så mycket glimt i ögat, humor och lagom kaxighet hos dem vilket passar mig och min ledarstil bra. Jag har haft tur helt enkelt och fredagen i Kungsberget var bara en av många lyckade jobbardagar hittills.

Det är lätt att trivas på sitt jobb när man har de här eleverna varje dag :)
 








 










 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0