Högbohelger, omtumlande påskstart och allsvensk premiär

Jag ligger som vanligt efter med bloggandet och stundtals funderar jag rent av på om det är någon idé att ha bloggen igång så inaktiv som undertecknad ofta är numera. Men det är ju ändå roligt att skriva de gånger jag väl tar mig tid, så jag nöter på ett tag till trots allt.
 
De senaste veckorna har handlat mycket om jobb och familjetid. Vi har bland annat varit i Högbo ett par helger. Det är ett riktigt guldställe när våren börjar komma. Fint att promenera runt sjön där och perfekt för lite frisk luft och avkoppling i skön miljö. Theo trivs där också, inte minst när han får mata änderna med morfar Håkan.
 
 


Under påskhelgen var det tänkt att jag, Karin, Theo och min mamma som kom på besök skulle åka till Tallinn. Nu blev det dock hastigt och riktigt olustigt ändrade planer. När vi precis hade kommit ombord och lyft upp Theo ur vagnen slog en rejäl febertopp till, Theo blev mer eller mindre okontaktbar för några sekunder och efter kontakt med läkaren på båten lotsades vi av igen precis innan båten la ut från hamnen. När Theo återigen blev helt borta strax senare, inne i terminalen, resulterade det i ambulans till Astrid Lindgrens barnsjukhus och väl där drabbades junior av en feberkramp. Som tur var gick det bra till slut men det blev en natt på sjukhuset och därefter en påskhelg hemma med fortsatt hög feber för vår lilla älskling.
 
Påsken blev därmed helt annorlunda än vad vi hade hoppats och trott. Vi gjorde det ändå bra här hemma alla fyra tillsammans och det blev trevligt ändå i slutändan, men det var en dramatisk och jobbig stund på skärtorsdagskvällen förstås.
 
 
 
På annandagen åkte jag upp till Sundsvall för att se den allsvenska premiären. MFF tog en väldigt enkel seger med 4-1 och hade mer eller mindre avgjort redan efter drygt 20 minuter. Därmed blev det en bra premiär för mig och övriga himmelsblå supportrar (det var ändå ett antal där uppe) och dagen som helhet var riktigt lyckad.

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0