En speciell och viktig höstdag 2007

Idag är det inte bara min älskade mammas födelsedag (stort grattis!) utan även sju år sedan jag träffade Karin för första gången. Den eftermiddagen 2007 när vi träffades i en datorsal på Borgarskolan här i Gävle hade jag inte ens kunnat drömma om vad vi skulle ha upplevt tillsammans idag, exakt sju år senare. 
 
Jag är så sagolikt tacksam för allt som jag har fått uppleva tillsammans med Karin och tack vare henne. Det har varit allt från filmkvällar och promender och resor till flytt till Helsingborg, samboliv. två månader på Jamaica, giftermål i Grekland och inte minst har vi ju fått en underbar liten son. 
 
De senaste sju åren, och inte minst de sex senaste då vi har varit ett "riktigt" par, har varit så enormt lärorika och utvecklande för mig personligen - och säkerligen för oss som par också - och jag kan inte riktigt sätta ord på hur högt jag värderar dem. Vi har gjort så mycket roligt tillsammans och samtidigt som den här tiden har gett mig så många roliga minnen har den också utvecklat mig som person. Karin har utvecklat mig och jag känner idag att jag inte bara kan blicka tillbaka på underbara år med henne hittills utan också kan ha stor nytta av allt jag har lärt mig och av att jag har utvecklats i väldigt positiv riktning. Något som jag har nytta av såväl i vårt förhållande som när det kommer till exempelvis framtida jobb och annat utanför själva familjeramen. 
 
Redan första gången vi sågs kände jag att det var något speciellt med den här tjejen. Jag vet inte om folk tror på kärlek vid första ögonkastet, men från min sida var det i alla fall något liknande. Jag fastnade för henne direkt och snabbt föddes ett hopp om att vi åtminstone skulle lära känna varandra. Något som ju minst sagt blev fallet. Att det skulle leda till allt det här underbara och ovärderliga som just nu genomsyrar vardagen - även de dagar som känns tunga och slitsamma - kunde jag som sagt inte ens drömma om. Det hade varit för bra för att vara sant helt enkelt. 
 
Men nu står vi här, gifta med radhus, barn och katt :)
 
Det som inleddes den 16/10 2007 har tagit mig igenom den bästa perioden i mitt liv och det tack den underbara tjej som numera till och med är min fru. Och det bästa av allt är att samtidigt som jag tänker tillbaka på alla härliga minnen sitter här med en känsla av att den här drömmen kommer att fortsätta en lång tid framöver. 
 
Sju suveräna år och många minst lika fina framför oss. 
Jag älskar dig, Karin <3 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0