Höst i Hille, Järnvägsmuseet och farmorbesök

Det har varit dåligt med bloggandet på sistone men nu levereras det ett inlägg som berör vardagen igen och inte bara är av debattstuk. De senaste veckorna har rullat på i ganska hög takt och det närmar sig nu ganska snart slutet på en suverän pappaledighet. Synd på ett sätt, det är fantastiskt att få vara hemma med vår lilla älskade son. Samtidigt ska det bli intressant med nyt jobb, ett jobb jag verkligen ser fram emot och känner mig taggad för att börja på. Skön känsla ändå. 

Vad har då hänt den senaste tiden här? Jo, vi har bland annat varit på Sveriges Järnvägsmuseum som finns här i Gävle. Det var verkligen på tiden att besöka det för min del då jag trots ett antal år som Gävlebo vid det här laget aldrig hade varit där. Det var helt klart värt ett besök. Jag är ganska intresserad av historia på det sättet och där fanns många spännande saker för såväl stora som små. Det blir säkerlien fler besök framöver när Theo blir lite äldre. 

Dessutom har mamma varit uppe en sväng från Småland. Det var roliga dagar för både henne och oss. Skönt också att få lite avlastning, även om det förstås inte är den minsta börda att vara med Theo om dagarna. Men nu fick jag möjlighet att fixa i ordning lite här, något som behövdes efter att vi har med hjälp av en målare nyligen har gjort om vardagsrummet och det då fanns en hel del att iordningställa. 

Väldigt fint också att se hur bra Theo funkar tillsammans med sin farmor och hur trygg han är i hennes sällskap. Det är förstås härligt att se som förälder och ger en extra trygghet för oss. Just stödet vi har runt omkring oss med nära och kära är oerhört viktigt och då blir det än skönare att se hur mycket Theo uppskattar våra nära när de umgås med honom.



Myskillar :)

 

Fint med höstpromenader i Hille.


Jag trivs grymt bra i vårt område här och man kan ju inte klaga när det bjuds på sån här skön höstmiljö. 


Nostalgisk promenad i Sätra, nära min gamla studentetta. 
 
 
Theo och morfar Håkan.
 
 
Karin, Theo och gudmor Fia på Fias födelsedagskalas.

 
Glad kille sorterar tvätt :)
 
 
Gamla tåg. Ett riktigt intressant besök på museet.
 

Fler tåg...

Stolt farmor och glad Theo :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0