Glädje och sorg

En Facebookuppdatering som jag väldigt gärna ville skriva och med glädje präntade ner förra veckan:

 
Riktigt skönt att ha fått klart med jobb och riktigt kul att det blev just Prolympia, en idrottsinriktad skola och dessutom jobb med elever någorlunda i den åldergrupp som jag är utbildad för. Det ska bli intressant och spännande. Av vad jag har hört från kompisar som har jobbat där är det riktigt sköna kollegor. Rektorn känner jag till sedan tidigare då han fanns på John Bauer när jag hade praktik där hösten 09 och han har redan gjort gott intryck.
 
 
En annan uppdatering som jag däremot verkligen helt att sluppit att skriva, men som nu ändå kändes självklar att publicera:
 
 
Klas Ingessons död påverkade mig och väldigt många andra rejält. Han är ju dels en fotbollslegend i Sverige, dels har hans kamp mot cancern de senaste åren gjort att man har känt extra för honom. Dessutom berörs åtminstone jag mycket när någon får ge vika för den sjukdomen då jag har haft många i min absoluta närhet som har drabbats av cancer och gått olika öden till mötes genom åren. 

Därför blir det extra sorgligt när någon som man redan kan relatera till genom fotbollsintresset och som dessutom verkar vara en fantastisk människa och personlighet förlorar kampen mot den förhatliga cancern. 
 
Samtidigt så är jag säker på att just Ingessons enorma kämparglöd även utanför fotbollsplanen, i kampen mot sin sjukdom, hjälper andra drabbade i deras kamp och får många att kriga på ännu hårdare för att bli kvitt den. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0