Pappaledigheten ger mersmak

Att vara pappaledig är verkligen fantastiskt. Det är större och roligare än jag hade trott - och då var förväntningarna ändå höga. Vilken förmån det är egentligen att få vara hemma med sitt lilla barn i sju-åtta månader. Det är något som man verkligen ska vara tacksam över och det är en tid som jag på alla sätt ska se till att ta vara på.

Första veckan av pappaledigheten sprang iväg, är ni inne på den andra, och hittills har allt funkat perfekt. Theo är enkel och gnäller sällan. Det mesta flyter på enkelt så här långt: sovandet, matningen, leken. Det är så kul att vara hemma med honom och det ger ännu mer än vad jag hade förväntat mig faktiskt. I förrgår skaffade jag mig för övrigt en ny pappaerfarenhet då vi var på babyrytmik. Inte min grej från början, det ska erkännas att jag var lite skeptisk över att gå i Karins fotspår och ta med junior dit, men vilken positiv överaskning det var. Kul både för Theo och för mig! :)

 

Det är över lag roligt att få göra nya saker och vidga sina vyer, något som sker per automatik nu när jag är pappaledig och har en helt annan - väldigt givande - vardag än vad som tidigare har varit det "normala" för min del. Det är bara att ta in alla intryck, njuta och glädjas åt att det här kommer att vara just min vardag ända fram till januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0