Snabbtänkta elever

Det blir väldigt lite bloggat den här veckan. Jobb och målning i nya huset nu till helgen står på schemat och tiden är - som jag sagt tusen gånger redan - för knapp i dagsläget. Men några rader måste ändå in, för det här är för bra för att inte omnämnas.
 
Jag måste nämligen säga att jag gillar när eleverna är rappa i käften och samtidigt snabbtänkta samt har mycket glimt i ögat.

Gårdagens överlägset bästa svar på tal är ett klockrent exempel:
Jag sa "det märks att ni ganska snart är tonåringar, ni börjar få den där småkaxiga tonårsattityden" (med glimten i ögat förstås) till två av tjejerna i femman som roade sig med att dryga lite med mig på lektionen.

Svaret kom blixtsnabbt från en av dom:
- Och vad börjar du få då? 30-årskris eller?
 
Då var det bara att erkänna sig besegrad...

Jag vs eleven 0-1 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0