Oväntad bakgrundsbild

Förra veckans roligaste/sjukaste tillfälle på jobbet gav mig och även eleverna ett rejält skratt. Vad var det som hände då?

Jo, jag hade lektion med 5A och jobbade med ett minitema om propaganda. Jag visade bilder på några kända historiska personer som har haft stora roller när det gäller propaganda. En av dem var Joseph Goebbels. Körde några olika bilder på honom och andra och utan att jag själv märkte det råkade jag klicka så att Goebbelsbilden hamnade som bakgrund på skärmen. När jag sedan klickade ner bilderna var det då detta som prydde skärmen på min dator till stor glädje för eleverna som sågr den på tavlan:


 

Jag kan ju tillägga att bakgrundsbilden är ändrad nu... :)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0