Nedräkningar och händelserika tider

Nedräkningen till pappaledigheten har börjat på allvar. Inte minst sedan det blev klart att jag lämnar tidigare än beräknat. Karin har fått fast jobb som socialsekreterare i Sandviken och det är helt perfekt, både för hennes egen del (då hon får göra något som hon verkligen vill) och för vår (då det är fast, tills vidare, och en garanterad inkomst är tacksam nu). Så den sista april lämnar jag Kungsgårdens skola, åtminstone för den här gången, och lägger all energi på att vara hemma med vår lille son fram till i januari nästa år.


Vad som händer därefter för min del är än så länge skrivet i stjärnorna... :)


- - - - - - - - - - - - - - - - -


Försäsongen i fotbollen är igång
och det är en härlig känsla när träningsmatcherna är igång. För egen del är det samtidigt en annorlunda sits i år. Det är nämligen första gången på nästan 20 år (sedan 1996 om jag inte missminner mig) som jag inte spelar i ett lag och är i full färd med att försäsongsträna.

Jag är dock oerhört glad ändå över att jag nu har såväl jobb som - framför allt förstås - familj som får all min tid just nu. Dessutom är det trots att jag själv inte lirar för tillfället kul att matcherna är igång. NIK och MFF följs stenhårt och ett spännande fotbollsår står för dörren.

 
- - - - - - - - - - - - - - -


Nedräkningen till vår flytt
är också igång på riktigt allvar. En knapp månad till, sedan flyttar vi in i vårt mysiga radhus i Hille (precis utanför stan). Det kommer att bli kanon!


- - - - - - - - - - - - - - -

Snacka om att det har hänt mycket det senaste året för vår del och dessutom är mycket på gång. Jamaica i slutet av 2012/början av 2013, flytt från Helsingborg i somras, vår underbara lilla sons födelse i september, husköp nu, nya jobb, ny flytt inom kort, giftermål i början av hösten - synd att klaga :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0