Dags igen

Dags att blogga igen, bättre sent än aldrig. En månad sen sist. Skyller fortsatt på tidsbrist samtidigt som jag är väl medveten om att bloggen är mitt eget initiativ, inget påtvingat, som jag ändå borde kunna sköta någorlunda trots jobb, flyttplanering, packande och familjeliv.

Förrförra veckan hade vi lov så då låg jobbet åtminstone delvis nere. Lovet in Mamma anlände från Småland under fredagskvällen och stannade hos oss till tisdagen.

Det var återigen roligt att ha mamma på besök och hon tyckte garanterat att det var riktigt stort att få ta hand om barnbarnet under några dagar. Det känns förstås ännu mer speciellt att träffa sina föräldrar nu när det förutom Karin också finns en liten junior i familjen.

Helgen med mamma hos oss var lugn och skön. Promenad i Hemlingby följt av sopplunch där under lördagen och babysim på söndagsförmiddagen stod på schemat. Därefter kollade vi hockeyfinalen och sedan var mer eller mindre helgen över.

- - - - - - - - - - - - - - -

När mamma hade begett sig hemåt på tisdagen tog husköpsfixandet vid igen. Det har ju varit en del sånt den senaste tiden och förra veckan var det dags att styra upp lånet till köpet.

Två möten med Swedbank senare var det ordnat och tur var väl det då förkylningarna slog till mot hela familjen och halvt däckade oss under den kommande helgen.

- - - - - - - - - - - - - - -

När Theos första febertopp i karriären var över och snorandet hos mig avtagit lite var det helt plötsligt dags för jobbvecka igen. Utvecklingssamtal (är ju mentor för 29 ungar så det tar sin tid) och det sedvanliga slitandet med planering, lektioner och så vidare tog vid. Det är ständigt massvis att göra, men samtidigt fortfarande roligt allt som oftast och garanterat utvecklande för mig.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0