VM:s största utropstecken blir...

Så nära det är nu! VM-premiär om drygt en timme. Det känns att det närmar sig.
 
Theo är nattad, pizza med hemkörning är beställd.
Karin är iväg så jag får hålla ställningarna själv :)
 
Sista bloggandet inför VM-turneringens start kommer här med anledning av ett tillägg till mina tips:
 
VM:s största utropstecken på individuell nivå kommer inte Messi att vara, även om han kommer att ses som VM-kung då han leder Argentina till titeln. Den största överraskningen för den stora massan, men förmodligen inte för de som har följt La Liga de senaste säsongerna och inte minst det senaste året, kommer Kroatiens Ivan Raktitic att vara. Han är så makalöst bra, den kroatiske mittfältaren som nyligen blev klar för Barcelona. Jag är full av beundran. De gånger jag har sett honom i Sevillatröjan har han dominerat såväl i ligan som i Europa League. En ruggigt bra mittfältare med offensiva spetskvalitéer (målskytt och en fantastisk framspelare i ett) samt en arbetsmoral som imponerar.
 
Jag är övertygad om att VM-publiken kommer att bli imponerad också, med start redan i kväll mot Brasilien.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0