Tillbaka till Kingston

Nej, vi ska inte åka till Kingston och Jamaica igen, i alla fall inte nu. Men varje gång jag ser den i mina ögon fantastiska reklamen för Volvo som går ganska flitigt nu tänker jag tillbaka på Jamaicavistelsen. Närmare bestämt till den sena kvällen då vi, på vår tvådagstur söder- och österut i landet, då vi stod och blickade ut över Kingston uppe på en liten bergssluttning utanför Jamaicas huvudstad.
 
En fantastisk vy hade vi framför oss med alla ljuskällor som lyste där nere samtidigt som det annalkande nattmörkret hade svept in staden i en mörk filt.
 
Ett underbart minne och en stund som jag gärna upplever igen :)
 
I slutet här, 2.20 in i videon, väcks mina Kingstonminnen till liv:
 
http://www.youtube.com/watch?v=oqUvhLNgqsA
 
Bilden gör inte upplevelsen rättvisa men den tar mig i tankarna, precis som reklamfilmen, tillbaka till vår fantastiska Jamaicavistelse.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0