Pappaledigheten rullar på

Det är så skönt att vara pappaledig, det måste understrykas. Framför allt givetvis för att jag får chansen att spendera en massa kvalitetstid med vår lille älskade Theo. Det känns om möjligt bara bättre och bättre för varje dag och allt har hittills flutit på väldigt bra.
 
Det blir mycket tid här hemma och hittills har vi inte varit iväg så mycket, men en del babyrytmik och öppna förskola blir det efter sommaren. Dessutom ska jag försöka träffa en del kompisar nu när deras semestrar sammanfaller med min sköna tid som pappaledig.
 
Förra veckan var Marcos glädjande nog på besök med deras lilla tvååring Stella. Alltid roligt att träffa honom och det blev en hel del gott snack om såväl barn och familjeliv som om fotbolls-VM. Marcos har blivit lite av en mentor när det gäller papparollen för mig och är den som jag kan vända mig mest till om jag har frågor och behöver tips. Samtidigt är det förstås kul att passa på att prata om annat än det som rör pappabiten. Men med vårt gemensamma fotbollsintresse och är det heller ingen risk att vi bara pratar barn... :)
 
 
Stella och Theo hemma hos oss.
 
Marcos, Stella och Theo.
 
 
Theo gillar att träffa andra människor och har hittills varit oerhört enkel att ha med när man är iväg samt även när vi själva har haft besök. Han är social och nyfiken, om än lite försiktig och blyg i början.
 
På tal om Theo, han ger oss inte direkt sovmorgnar nu. Runt femsnåret har han börjat vakna och vilja upp alternativt åtminstone vilja äta någonting. Och då vi håller på att vänja honom av vid att kunna få amma så fort han vaknar och vill, vilket i kombination med att Karin jobbar gör att jag numera är "nattansvarig", så är det antingen upp och leka eller ge välling som gäller. Inte direkt det man är van vid 05.00 på morgonen men det funkar och är han bara pigg så blir det ändå roliga morgnar, om än väl tidiga :)
 
Han har också blivit svårsövd på dagarna, även då han är ruggigt trött och verkligen behöva sova. Det är dock positivt för min del då det resulterar i en rejält utökad mängd med motion för undertecknads del. Promenera med vagnen är perfekt, bara junior är nöjd vilket han allt som oftast är med att sitta och se sig om. Ett par dagar förra veckan var vi uppe i 1.5 h innan han somnade, både under morgon- och lunchturen. Tre timmars motion dagligen, visserligen i måttlig takt men ändå, tar jag med gott humör. Välbehövligt, utan tvekan! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0