Nya tips och snyggast i VM

Så var VM redan framme vid åttondelsfinalerna efter ett riktigt intressant, spännande och dessutom underhållande gruppspel. Riktigt bra har VM varit så här långt och det är bara att hoppas att det fortsätter, även om det brukar kunna bli mer tillknäppt i matcherna ju längre fram i turneringen man kommer.
 
Mina tips har hittills suttit ganska okej. Efter en snabb kontrollräkning fick jag ihop det till tio av 16 lag rätt inprickade av de jag trodde skulle gå vidare från gruppspelet. Hyfsat träffsäkert men å andra sidan ska man inte missa fler än så, det har inte kryllat av skrällar även om Costa Rica, Algeriet och i viss mån USA överraskande nog tog sig vidare.
 
Nu ska jag försöka mig på att pricka in åttondelarna rätt och jag känner mig tämligen säker på förhand:

Brasilien, Colombia, Holland, Grekland, Frankrike, Tyskland, Argentina
och Belgien går vidare.
 
Skulle Brasilien och Colombia gå vidare möts de i vad som då i mina ögon blir den absolut mest intressanta kvartsfinalen. Brasilien skulle förstås vara favorit, men jag tror faktiskt att vi där i sådana fall kan få se den största skrällen i slutspelet. Colombia har en skyhög högstanivå och dessutom ett starkt kollektiv som tillsammans också står för en stabil defensiv. Där har ni mitt utropstecken och jag tror faktiskt att Colombia, om de når dit tillsammans med brassarna, skickar ut värdnationen redan i kvarten.
 
. . . . . . . . . . . .
 
Snyggast hittills i VM? Frankrike! Och då tänker jag inte på hur spelarna ser ut eller på hur de spelar. Det jag menar är dräkterna. Herre min skapare så vackra matchställ Frankrike har. Både deras ordinarie, det marinblå med vita shorts, och andrastället (nästan snyggast det) som är kritvitt med marinblå shorts, är löjligt fina. Jag är en riktig tröjnörd när det gäller fotboll och älskar att lägga lite fokus på hur dräkterna ser ut.

Frankrike får utan tvekan högsta betyg av mig när det gäller matchställ. Bakom där är det svårt, jag har ingen riktig favorit förutom fransmännens ställ. Men jag gillar stilrena, enkla dräkter. Det ska inte vara en massa kladd och mönster, det förstör bara. Så Tyskland kan kvittera ut ganska gott betyg, de har sina klassiska vita och svarta och visade även upp ett ganska snyggt tvär- och bredrandigt rödsvart ställ igår.
 
Brasiliens är ju också klassiska men jag har svårt för vita shorts till gul tröja. Ser man enbart tröjan med de snygga mörkgröna detaljerna håller deras ställ hög klass.
 
Även Hollands har jag fått upp ögonen för men jag är lite tudelad till deras marinblå variant. Jag gillar marinblått på dräkter, det är en riktigt bra färg, men kör inte holländarna ett par olika nyanser i sitt ställ? Jag blir inte klok på det, men visst ser det ut som det? I så fall hade jag nog föredragit en och samma, även om den variant de nu visar upp funkar bra också.
 
Hursomhelst tycker vi ju alla olika och Frankrike är ändå onåbar etta om jag ska tycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0