Midsommarfirande då och nu

När Theo somnat, Karin fortfarande sov och jag satt här på nedervåningen i huset på midsommardagens morgon efter en rejäl bagaruppstigning passade jag på att fundera lite kring hur det kunde vara och hur det är nu. Resultatet av mitt filosoferande på hög nivå hamnade på Facebook:


Ja, det är ju så det är nu för tiden. Och jag är så grymt lyckligt lottad för det. Skulle som sagt inte vilja byta, aldrig någonsin. Det var roligt tidigare i mitt liv med, men givetvis är allt som jag har nu så mycket större och jag är glad att jag har fått möjligheten att ta de här enorma stegen i livet som jag har gjort de senaste åren.

Midsommarafton då, ja den firades utanför Sandviken, närmare bestämt i lilla Jäderfors, hos svärmor Annas "gubbe" Peter. Dans runt midsommarstången med ett stort antal andra, främst barnfamiljer, stod på schemat följt av en riktigt fin midsommarbuffé hos Peter. Helt perfekt rakt igenom! Jag trivs numera när man får chansen att uppleva lite nostalgi, när det känns som hemma, som förr i tiden då jag firade med mina föräldrar ute på landet. Det är skönt med lite lugn och ro och att få fira med sin familj. Inte minst nu när jag har min egen lilla familj att få fira med.

Theo med mormor Anna.

Midsommarfirande.
 
Theo och mormor igen :)
 
Ganska lugnt och stilla, inga stora utsvävningar, men riktigt trevligt. Så kan årets midsommarafton summeras.
 
Även resten av helgen gick i familjelivets tecken. Bland annat passade vi återigen på att få lite fixat här och hamnade på midsommardagen på Coop ute i Valbo av alla ställen, då allt annat var stängt där. Det ledde dock till något riktigt bra då vi äntligen fick en grupp med utemöbler köpt. Så nu, när vi har fått upp den, är alla större saker på plats. Det börjar verkligen kännas som vårt på allvar, vi har gjort huset till något som vi kan känna oss hemma i och personligen är jag riktigt nöjd :)

Bilder utlovas för övrigt inom kort! Bild på vår nyaste familjemedlem kommer också att dyka upp (och det är inte Theo...).

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0