Diverse som inte fått några rader

Det finns alltid mycket som inte får någon uppmärksamhet av mig här som jag gärna skulle ha tid att skriva om. Nu hinns inte det med, men nu tänkte jag passa på att summera de senaste veckorna i bildform med sånt som inte tidigare har fått plats här.
 
Skolavslutning
För ett par veckor sedan slutade mina gamla elever skolan för det här läsåret. Jag passade på att åka ut till Kungsgården för att vara med på avslutningen i kyrkan. Riktigt fint var det, kul att se ungarna igen och roligt också att en hel del av dem visade sin uppskattning för att jag var där.

Femmorna sjöng och gjorde det bra.
 
"Mina" fyror stod också för en stark sånginsats med låten "Rather be".

Sexorna fick sina betyg och tackades av - stort! :)
 
 
Boulognern
Helsingborg
var visserligen en vackrare stad så här års än Gävle och det är Kalmar också, utan tvekan. Men här har vi ändå en del riktigt fina områden. Inte minst Boulognern, skogen/parken centralt belägen intill Gavleån och Strömvallen. Där passar det bra att ta en skön promenad (det blev ett antal med Theo när vi bodde nära förut, innan flytten till radhuset här ute) och förra helgen tog vi vara på tiden jag och Karin. Alltid fint att kombinera lite motion med att njuta av omgivningen.
 


Mat, mat, mat

Motivationen för att laga mat har ökat markant sedan jag blev pappaledig. Det är roligt att ha maten klar när Karin kommer hem och att, om det finns tid, pröva sig fram lite med nya rätter. De här hamburgarna blev faktiskt en riktig succé och kommer säkert finnas på den Alfredssonska menyn inom kort igen.
 
 
 
Fotbolls-VM
Ingen högoddsare att jag tittar en hel del på VM direkt. Det är lite tufft att orka med att se de senare matcherna när junior vaknar tidigt, tidigt. Men på det stora hela har jag kunnat se mycket fotboll och samtidigt njuta av familjelivet här hemma. Man har det nästan för bra, inte minst nu :)

Så här såg det ut hos oss (eller hos mig, Karin var iväg och Theo sov) när det var dags för premiären mellan Brasilien och Kroatien:
 
 
 
Kalas i Skutskär
Vi har också hunnit med ett kalas för en av Karins småkusiner samt hennes något äldre kusin Sara som båda fyllt år. Som alltid när det är kalas hos Nilssonsläkten bjöds det på mängder med gott fika och bra sällskap. Kul också att Theo fick träffa sin syssling Lydia och hela gänget av "småkusiner" som Karin har.
 
 

Sommarkalas!
 
Karin, hennes kusin Emilia, Theo och hans syssling Lydia.

Småsysslingarna :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0