Gör om, gör rätt på IKEA

Vi var på IKEA i lördags och köerna var långa. Då dök minnet från senast när jag var där upp. Strax före jul, sista jobbardagen, skulle jag handla klädbackar till elevernas ytterkläder och med mig från jobbet hade jag en viktig lapp, en rekvisition.
 
Nu har jag aldrig tidigare handlat i butik åt jobbet och hade därför inte koll på hur det där med rekvisitionen funkade. Det skulle räcka att visa upp i kassan hade jag tänkt. Så tänkte dock inte de på IKEA...


Känslan när jag, efter att ha stått i den här kön (kika på bilden) i minst en kvart, och väl framme vid kassorna av expediten fick höra att "du behöver fler papper, du behöver gå till en av våra hjälpdiskar i butiken först" och det bara var att vända och veta att en lika lång kö skulle vänta på mig igen strax senare bör nog inte beskrivas i ord. I alla fall inte här.

Tur att ett härligt jullov låg på lut. Hade samma situation uppstått en tung, regnig måndag i november hade det hela säkerligen inte varit sunt för tålamodet... :)

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0