Trött på debattklimatet

Jag har tröttnat ganska rejält på allt raljerande, hånande och den hånfulla ton som allt som oftast råder just nu i sociala medier när "vanliga" människor tycker, tänker och diskuterar frågor inför det stundande valet. Inte bara när det gäller SD, som jag ju tidigare varit inne på, raljeras och hånas det utan rent allmänt verkar det vara ett tillstånd som råder just nu. Därför knåpade jag ihop ett långt Facebook-inlägg för att lufta lite tankar och eventuellt dra igång en givande diskussion:

Reaktionerna blev väldigt positiva med många som höll med och som hade kloka tankar att dela med sig av. Jag fick även konstruktivt mothugg som ledde till lite mer diskuterande och skrivande. Så här utvecklade jag tankarna från mitt ursprungsinlägg:
 
 
 
Skönt att det ändå går att ha vettiga diskussioner i konstruktiv anda och samtidigt känns det bra att många verkar dela min frustration och irritation över hur debatt- och åsiktsklimatet är just nu på exempelvis Facebook när det gäller politik.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0